13. אמונות מגבילות
על מה לעבוד כשיש ריבוי אמונות?
תוך כדי התשאול אנו צריכים לשים לב למידע המתקבל מהלקוח.
בתשאול בדרך כלל עולות אמונות מגבילות שונות, והשאלה שעשוי המנחה לשאול, “האם לטפל בכולם ואיך?.. “כדי לענות על הצורך הזה אנו נשאל את עצמינו ואת הלקוח , “באיזה אמונה שאם בה נעשה את השינוי זה ישפיע על האמונות האחרות.. /תשנה את האמונות האחרות?” או במקרה שיש סיטואציות רבות שהבעיה מתרחשת בהן, נשאל את המונחה: “איזה סיטואציה מתוך כל הסיטואציות.. שאם נעבוד עליה תדע שהכל קטן עליך?..”
לדוגמא: אם רוצה לדבר לפני אנשים, נשאל אותו.. ” אם תדע לדבר לפני 100 איש, תדע לדבר לפני 200 איש?” .
במידה ואם אין אמונה אחת שתפתור את הכל אז נעבוד על כל אמונה בנפרד.
14. רווחים משניים
הלא מודע מחזיק בבעיה כי יש איזה רווח שם. יכול להיות שהרווח הוחלט בזמן הילדות ועכשיו הוא לא רלוונטי ולא משרת את האדם, אך עד שלא נכניס למידה חדשה, הלא מודע ימשיך להחזיק בבעיה. הרווח בא לשרת ולשמור על האדם לכן תמיד נמצא את הרווח ונתשאל את הלקוח באופן כזה שהרווח ישמר עבורו וימשיך לשמור עליו גם כשיעשה את השינוי.. ואפילו עוד יותר טוב ממה שהיה בעבר כשקיבל את ההחלטה הישנה.
זהירות!!! במקרים קשים, כשעושים שינוי, אם לא נספק לו את אותו רווח עלולה להיות קריסה רגשית, ויכול לגרום לאפקט הפוך, העצמה והחרפת הבעיה. זה סוג של ביטול חוזה שהלקוח “חתם” עם עצמו מתי שהוא .. ובמקרים קלים יותר השינוי גם לא יתקבל.
15. נוסחה ללא מודע – תוצאה מעוצבת כהלכה
הלא מודע עובד בצורה מדויקת, המעברים הנוירולוגיים במוח הם כעין “מעגל מודפס” נתיבים מאוד ברורים ומדוייקים. לכן אנו צריכים להגיע לדיוק ב”תוצאה המעוצבת כהלכה”. נצטרך לדייק , מתי היכן? ועם מי, רוצה את השינוי?{הקשר}, והדיוק יהיה ב- VAK מוגדר שמפעיל את ההלך רוח.
16. ציוני דרך חשובים שאנו כותבים בדו”ח שנעשו
בתהליך השינוי – חשוב ומספיק שיהיה שינוי כל שהוא , זה ימשיך להתפתח.
הצטרפות עתידית – לכל תהליך נבדוק ב3 סיטואציות דומות בעתיד , מה יהיה או יקרה שם שונה.
חיסונים- שלב חשוב מאוד, אנו אנשים של הרגלים.. ויתכן שמחמת הרגל תהיה ירידה.. מה תאמר לעצמך?..
בדיקה – טסט – לבדוק ולשים לב לתוצאה שנתקבלה… זה צריך להיות בעיקר שינוי פיזיולוגי שמבטא את השינוי הפנימי, לכן צריך להתכייל לזה, גם באמצעות סולם קוגנטיבי.
17. התקשרות ללקוח
שבוע אחרי מתקשרים ללקוח ושואלים מה שלומו? איזה שינוי נעשה בחיים? אנו רוצים לדייק אותו ולחבר אותו שוב לתוצאה המעוצבת. אם לקוח עונה לנו “סבבה” – זה כלום, אנו נשאל ונבדוק איפה הוא באזור ושלב התהליך ביחס לבעיה שהביאה אותו אלינו.
18. 80% זה התשאול
כמה שפחות תדברו בתהליך זה יהיה יותר טוב! זמן התשאול מתחלק , להיכרות, יחסי ציבור לשיטה, תשאול הבעיה, תשאול מטה מודל, תוצאה מעוצבת, אמונות, פתרונות.
ואז מגיע שלב התכנות- תהליך